mohd rafiq | norpahzila wati | putri marissa | putri mia ellysha

mohd rafiq | norpahzila wati | putri marissa | putri mia ellysha

Sunday 10 April 2011

semua tentang aku...

Salam kengkawan...utk entry kali ini aku cume nk kongsi skit kat u all about aku & family aku je....[ cecite..cecite ]..haha...ok.


Nama aku MOHD RAFIQ B KHAMIS.. ni name dlm IC..tp kat umah biasenye mak bapak aku panggil aku "EPIT"...FYI biasenye kalu dgr name tu msti ade org yg gelak..tp aku dh lali dh dr kecik so wat dono jela..huhu..Aku lahir kat KG Baru Bt.27 Lenga, Muar, Johor. pada 19 MAC 1984...menurut mak aku ckp aku lahir kat rumak atok aku bkn kat klinik ke hospital ke...aku disambut oleh bidan kampung lg tu..hehe...umur aku korang kira sndri la ek dr tarikh aku lahir tu..tu yg penting nye MATH EDUCATION ...aku dh berkahwin dan dikurniakan 2 org puteri yg saaaangat comel..Hobi aku suke tangkap gamba org....senang cite aku ni freelance photographer le...sape2 nk kawen ke ajak la aku..aku bg special price utk mengkeme- mengkeme smua...hehe



yang ni plak..my beloved wife ..NORPAHZILA WATI BT MINHAD asal Selandar, Melaka. Umur sebaye ngan aku le...kami sudah berumahtangga lbh kurang 3 tahun..iaitu pada 11 Januari 2008...cite camne kami kenal??..emm ok la ku cite skit je ek...[cecite..cecite ]... mulanye aku gurau-gurau je ngan opis mate aku..aku nk suruh dia carikn aku aweks...mase tu aku ni still available..al maklum la..hehe. Tak sangka plak dia btul2 serius nk rekemen kn aku ngan mmbe dia ni...mase tu aku risau gak..biar betul!!!!...so aku ckp kalu nk knl..aku nk tgk gamba dlu..huhuh..kne riki line dlu..buat2 nye eni..masak aku nk menjawab...haha so dia bg gamba sorg awek nurse..fulamak cair aku bile tgk gamba ..mmg taste mak aku yg suruh cari nurse kalu nk wat menentu..haha so aku on je la call dia trus nk kepastian..haha..so dari situ la mulanye perkenalan kami...kitaorg kenal selama 1 tahun..pastu tunang 1 tahun..then kawen..yahooo...syok woooo...hahaha...i love u syg emmuah.. xlupe gak buat ex-opis mate aku AYU..thanks alot..



yang ni plak..putri sulong aku..PUTRI MARISSA BT MOHD RAFIQ...cute kn??hehe..cam papa dia..hehe perasan....lahir pada 17 Ogos 2009 di HUKM..fuhh..nk cite pasal pengalaman pertama jadi papa...mmg bersyukur sgt2..cam xpercaye..mase mama dia lahir kn dia mmg byk cerite2 yg lucu...biase la xde pengalaman lg nk jd papa...antaranye aku cite 1 je la...kang byk2 aku tulis bkn korang bace pn kn??..tgk gamba je..same cam aku..haha...ok aku cite [cecite...cecite]... ade satu mlm tu mase aku dok kat keramat permai umah sewa aku lps aku kawen..mase tu bini aku tgh sarat mengandung mmg nk tunggu hari dh...tgh2 syok tido...bini aku kejut aku dlm kul 12lbh malam la...dia cakap "bang air ape ni?"...dgn xsemena-mena ape lg trus aku terjun katil nk amek kunci kete ingat bini aku dh nk besalin...aku pk air yg dimaksudkn tu air ketuban dh pecah...rupe2nye air bilik air xtutup..ku semangat..dup..dap dup..dap jantung aku cam nk gugur..banjir satu rumah aku...yg xthn nye bini aku gelak kn aku tgk gelagat aku..biasela mengelabah..hahah...mlm tu aku la yg xtido..kne bersih kan umah mlm..takut licin..tu la memori yg xdpt aku lupe kn...haha



and the last...my youngest princess..PUTRI MIA ELLYSHA BT MOHD RAFIQ...lahir pada 2 Oktober 2010 di Hospital Putrajaya. Mase nk lahir kn mia aku buget lahir 20hb sbb mase kakak dia over due 10 hari..org tua 2 ckp kalu ank pertama over due kemungkinan besar yg blakang2 pn ikut gak over due..hehe..tp sebalik nye...kalu mia lahir 20hb msti nombor cantik kn???...20102010..hehh..tp ape nk buat..kite hanya merancang Allah saje yg menentukan..ape yg penting smua selamat alhamdulillah...papa syg mia..geram nye cam nk cubit2 je pipi mia yg tembam ni..hehe


my new family mase holiday kat Genting Highland..
     

teman harap kome2 smua mendoakn kebahagian teman sekeluarga..insyallah..sampai di sini saje entry teman kali ini.diharap kite bertemu pada entry akan datang..tunggu ya...hehe...

No comments:

Post a Comment